parousia-filathlon-se-gipeda-kai-praktoreia-opap-ti-isxyei

Παρουσία Φιλάθλων σε Γήπεδα & Πρακτορεία ΟΠΑΠ: Τι Ισχύει;

Το 2020 μας έφερε σχεδόν απόν την αρχή του έναν λαθρεπιβάτη που άλλαξε τη ζωή μας σημαντικά: τον Covid-19 ή αλλιώς τον γνωστό σε όλους μας Κορωνοϊό. Όταν έγιναν οι πρώτες ανακοινώσεις από την Κίνα για τον νέο, φονικό ιό στην αρχή του χρόνου, κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί ότι μέσα σε λίγους μήνες η ζωή σε όλο τον πλανήτη θα άλλαζε σχεδόν εντελώς εξαιτίας του. Οι μάσκες προστασίας και τα αντισηπτικά μπήκαν για τα καλά στη ζωή μας, αλλά η μεγαλύτερη αλλαγή ήταν σίγουρα οι καραντίνες, ή τα lockdown αν προτιμάτε, οι οποίες κι έκαναν τη ζωή κυριολεκτικά να παγώσει. Εννοείται ότι ο τομέας του στοιχήματος δεν θα μπορούσε να μην ανεπηρέαστος από όλες αυτές τις ιστορικές αλλαγές.

Αμέσως μετά τα πρώτα lockdown, οι ποδοσφαιρικοί αγώνες και οι αθλητικές διοργανώσεις γενικότερα σταμάτησαν. Ακόμη και οι Ολυμπιακοί αγώνες του Τόκιο αναβλήθηκαν επ’ αόριστον. Το στοίχημα λοιπόν την άνοιξη του 2020 ήταν σχεδόν ανύπαρκτο γι’ αυτό και πολλοί παίκτες στράφηκαν στα virtual sports και στα e-sports για να παίξουν και να εξασκήσουν τις στοιχηματικές τους ικανότητες. Δεδομένου όμως ότι ο ιός δεν φαίνεται πως θα μας αφήσει σύντομα, τα γήπεδα άνοιξαν ξανά με όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας. Τι γίνεται όμως στην Ελλάδα με τα γήπεδα και το Στοίχημα και τα προγνωστικά στοιχήματος; Ας δούμε αναλυτικά.

Covid και γήπεδα στην Ελλάδα

Τα γήπεδα στην Ελλάδα αποτέλεσαν ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα σχετικά με τον περιορισμό του ιού που έπρεπε να λύσει η πολιτεία. Το καλοκαίρι κάποιοι αγώνες έγιναν με την συμβολική παρουσία λίγων οπαδών, ωστόσο αυτό γρήγορα άλλαξε και σχεδόν όλοι οι αγώνες γίνονταν χωρίς την παρουσία φιλάθλων. Στις αρχές του φθινοπώρου η επιδημιολογική κατάσταση της χώρας φαινόταν καλή και η Κυβέρνηση είχε ήδη αρχίσει να προχωρά στην άρση κάποιων περιορισμών.

Στα πλαίσια αυτού του κλίματος χαλάρωσης, ο Υφυπουργός αθλητισμού Αυγενάκης αποφάσισε να επιτραπεί η παρουσία λίγων φιλάθλων στα γήπεδα και πάντα με τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας, δηλαδή αποστάσεις και μάσκες. Η απόφαση αυτή ωστόσο δεν έγινε αποδεκτή από τους λοιμωξιολόγους οι οποίοι και σχεδόν αμέσως έκαναν γνωστή τη διαφωνία τους, τονίζοντας πως οι ποδοσφαιρικοί αγώνες μπορούν να γίνουν βόμβες διασποράς του ιού, είναι γνωστό άλλωστε ότι η τραγωδία της άνοιξης του 2020 στην Ιταλία ξεκίνησε από έναν αγώνα Champions League. Μετά από αυτή την αντίδραση ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης αναίρεσε την απόφαση του Αυγενάκη κλείνοντας για άλλη μια φορά τα γήπεδα στον κόσμο. Έπειτα ήρθαν τα lockdown…

Δεδομένου ότι η χώρα βρίσκεται για δύο μήνες και βάλε σε καθεστώς γενικού lockdown, κάτι που ισχύει και στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης, είναι σχεδόν σίγουρο ότι τα γήπεδα δεν πρόκειται να δεχτούν φιλάθλους σύντομα. Το εμβόλιο είναι μια ελπίδα μεν, αλλά ο αργός ρυθμός εμβολιασμού σημαίνει ότι δύσκολα θα έχουμε «λήξη συναγερμού» πριν τα μέσα καλοκαιριού ενώ οι μήνες του χειμώνα και οι πρώτοι της άνοιξης μπορεί να είναι και οι χειρότεροι από άποψη κρουσμάτων. Όλα αυτά δείχνουν ότι οι φίλαθλοι θα ξαναδούν γήπεδα από την επόμενη σεζόν και βλέπουμε. Τα ματς πάντως γίνονται κανονικά.

Πάμε στοίχημα και covid

Τα lockdown στοχεύουν ιδιαίτερα τα καταστήματα και τους χώρους που συγκεντρώνουν πολλούς ανθρώπους. Τα πρακτορεία ΟΠΑΠ είναι σίγουρα ένας τόπος συνάντησης, σε κάποιες γειτονιές μάλιστα έχουν αντικαταστήσει τα καφενεία. Ακόμη χειρότερα, από επιδημιολογικής άποψης, στα πρακτορεία του ΟΠΑΠ συγκεντρώνονται άτομα μεγάλης σχετικά ηλικίες και όχι νέοι.

Τα πρακτορεία ΟΠΑΠ λοιπόν είναι από τα πρώτα καταστήματα που κλείνουν σε ένα lockdown και φαίνεται πως η Κυβέρνηση τα κατατάσσει μαζί με τα καταστήματα εστίασης. Τι σημαίνει αυτό; Ότι μάλλον θα χρειαστεί να περιμένουμε μέχρι το καλοκαίρι και τη σημαντική πρόοδο του εμβολιασμού για να παίξουμε στα πρακτορεία και να χαρούμε τη μοναδική ατμόσφαιρα τους. Μέχρι τότε μπορούμε να διαβάζουμε για προγνωστικά στο ίντερνετ και να παίζουμε στο διαδίκτυο, είτε μέσω της εφαρμογής του ΟΠΑΠ είτε κάποιας άλλης ιστοσελίδας.

proothiste-tin-istoselida-sas-stis-mixanes-anazitisis

Προωθήστε την ιστοσελίδα σας στις μηχανές αναζήτησης

Είναι γνωστό ότι στις μέρες μας αν κανείς θέλει να μάθει τον ίδιο ή την επιχείρηση του ο κόσμος, θα πρέπει να έχει κάποια παρουσία στο διαδίκτυο, θα πρέπει με άλλα λόγια να έχε τουλάχιστον μια ιστοσελίδα. Σκεφτείτε την ιστοσελίδα σαν ένα μαγαζί: εννοείται ότι το να δημιουργηθεί και να ανοίξει είναι καίρια ζητήματα αλλά υπάρχει κι ένα ακόμη πιο καίριο, να αποκτήσει πελάτες ή στη συγκεκριμένη περίπτωση, επισκέπτες. Με άλλα λόγια, δεν αρκεί να έχετε ιστοσελίδα στο διαδίκτυο, θα πρέπει και κάπως να την κάνετε γνωστή στο κοινό και ειδικά στο κοινό που σας ενδιαφέρει. Θα πρέπει δηλαδή να την προωθήσετε.

Είναι σίγουρο ότι αναρωτιέστε πως μπορεί να γίνει η προώθηση ιστοσελίδας. Η αλήθεια είναι ότι σε γενικές γραμμές, μπορεί να γίνει με δύο τρόπους. Ο ένας είναι ο πιο «παραδοσιακός» και αφορά στην ουσία μια εκστρατεία marketing και διαφήμισης σαν αυτές που όλοι γνωρίζουμε, με κύρια διαφορά ότι θα γίνει στο διαδίκτυο. Ο άλλος τρόπος είναι πιο εξειδικευμένος αλλά και πιο αποδοτικός και αποτελεσματικός και είναι η προώθηση στις μηχανές αναζήτησης.

Τι σημαίνει προώθηση στις μηχανές αναζήτησης;

Σίγουρα έχετε κάνει κάποια αναζήτηση στη Google ή κάποια άλλη search engine. Σκεφτείτε λίγο, σε ποια ιστοσελίδα κάνατε «κλικ» παρά το γεγονός ότι υπήρχαν δεκάδες στη σελίδα με τα αποτελέσματα. Σίγουρα θα απαντήσατε στην πρώτη ή τη δεύτερη, σχεδόν αυτόματα! Η σειρά με την οποία παρουσιάζονται οι ιστοσελίδες σε μια σελίδα αποτελεσμάτων αναζήτησης κάθε άλλο παρά τυχαία δεν είναι και ακόμη και αν δεν το ξέρατε αυτό, υποσυνείδητα το καταλαβαίνετε. Με απλά λόγια λοιπόν, όσο πιο ψηλά εμφανίζεται μια ιστοσελίδα στις σελίδες αποτελεσμάτων τόσο μεγαλύτερες είναι οι πιθανότητες να κάνει κλικ κάποιος πάνω της.

Αν λοιπόν θέλετε η ιστοσελίδα σας να έχει πολλούς επισκέπτες οι οποίοι μάλιστα και ψάχνουν ενεργά για το περιεχόμενο, τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα σας, θα πρέπει να φροντίσετε ώστε να βγαίνει ψηλά στις μηχανές αναζήτησης. Για να το καταφέρετε αυτό, θα πρέπει να κάνετε κάποιες κινήσεις βελτιστοποίησης ή αλλιώς SEO (Search Engine Optimization).

Γιατί η προώθηση στις μηχανές αναζήτησης είναι τόσο αποτελεσματική;

Οι παραδοσιακές διαφημίσεις έχουν δύο βασικά ελαττώματα. Το πρώτο είναι ότι απευθύνονται σε όλους και όχι μόνο στους ανθρώπους που ενδιαφέρονται για τον διαφημιζόμενο. Αυτό φυσικά μειώνει την αποτελεσματικότητα τους και αυξάνει το κόστος τους. Το άλλο μειονέκτημα τους είναι το γεγονός ότι ο κόσμος απλά δεν εμπιστεύεται και πολύ τις διαφημίσεις αφού όλοι γνωρίζουν ότι είναι δημιουργημένες από κάποιον που θέλει να «πουλήσει» κάτι. Επιπλέον, τα περίφημα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης είναι πλέον σχεδόν νεκρά από άποψη δημοτικότητας, οπότε η διαφήμιση εκεί είναι απλά ασύμφορη.

Από τα παραπάνω λοιπόν προκύπτει ότι η προώθηση της ιστοσελίδας σας θα πρέπει να γίνει online, γιατί όμως το SEO είναι καλύτερο από το να διαφημιστείτε με κάποιο πρόγραμμα σαν το Google Adwords ή τις διαφημίσεις του Facebook; Η απάντηση είναι απλή: μπορεί το Adwords και οι διαφημίσεις Facebook να μην είναι «κραυγαλέες» διαφημίσεις και να είναι και κάπως στοχευμένες, αλλά δεν παύουν να είναι διαφημίσεις και οι χρήστες του διαδικτύου τις ξεχωρίζουν εύκολα και αμέσως. Όπως λοιπόν κάποιος δεν εμπιστεύεται άμεσα μια διαφήμιση στη τηλεόραση ή σε κάποιο περιοδικό, έτσι δεν εμπιστεύεται και τις διαφημίσεις που εμφανίζονται στο feed των social media ή σε κάποια σελίδα αποτελεσμάτων. Τα αποτελέσματα των αναζητήσεων εμφανίζονται «οργανικά» και ως εκ τούτου εμπνέουν μεγάλη εμπιστοσύνη στον χρήστη.

Κάτι άλλο που πρέπει επίσης να αναφερθεί, είναι ότι στις παραπάνω διαφημίσεις γίνονται «δημοπρασίες», δηλαδή αν πολλές επιχειρήσεις θέλουν να εμφανίζονται οι διαφημίσεις τους σε σελίδες αναζητήσεων για τα ίδια keywords, η συχνότητα της εμφάνισης των διαφημίσεων της κάθε επιχείρησης θα εξαρτηθεί από το ποσό που θα πληρώσει. Επίσης, τα αποτελέσματα μιας τέτοιας καμπάνιας εννοείται ότι τελειώνουν μαζί με την καμπάνια. Το SEO φέρνει μακροχρόνια, σχεδόν μόνιμα αποτελέσματα, με σχετικά μικρό κόστος.

Ξανά εδώ

Τι και αν μας έπιασε καραντίνα; Τι και αν ο Covid μας έκλεισε μέσα; Εμείς είπαμε να βγούμε έξω.. Όχι στους δρόμους. Στο internet. Έτσι, ξεκινήσαμε να αλλάζουμε την παλιά μας ιστοσελίδα και να ανανεώνουμε το περιεχόμενο.. Δεν είναι εύκολο. Αλλά σε λίγο θα είμαστε live. Πάμε για μεγάλο περίπατο.