Προωθήστε την ιστοσελίδα σας στις μηχανές αναζήτησης

proothiste-tin-istoselida-sas-stis-mixanes-anazitisis

Είναι γνωστό ότι στις μέρες μας αν κανείς θέλει να μάθει τον ίδιο ή την επιχείρηση του ο κόσμος, θα πρέπει να έχει κάποια παρουσία στο διαδίκτυο, θα πρέπει με άλλα λόγια να έχε τουλάχιστον μια ιστοσελίδα. Σκεφτείτε την ιστοσελίδα σαν ένα μαγαζί: εννοείται ότι το να δημιουργηθεί και να ανοίξει είναι καίρια ζητήματα αλλά υπάρχει κι ένα ακόμη πιο καίριο, να αποκτήσει πελάτες ή στη συγκεκριμένη περίπτωση, επισκέπτες. Με άλλα λόγια, δεν αρκεί να έχετε ιστοσελίδα στο διαδίκτυο, θα πρέπει και κάπως να την κάνετε γνωστή στο κοινό και ειδικά στο κοινό που σας ενδιαφέρει. Θα πρέπει δηλαδή να την προωθήσετε.

Είναι σίγουρο ότι αναρωτιέστε πως μπορεί να γίνει η προώθηση ιστοσελίδας. Η αλήθεια είναι ότι σε γενικές γραμμές, μπορεί να γίνει με δύο τρόπους. Ο ένας είναι ο πιο «παραδοσιακός» και αφορά στην ουσία μια εκστρατεία marketing και διαφήμισης σαν αυτές που όλοι γνωρίζουμε, με κύρια διαφορά ότι θα γίνει στο διαδίκτυο. Ο άλλος τρόπος είναι πιο εξειδικευμένος αλλά και πιο αποδοτικός και αποτελεσματικός και είναι η προώθηση στις μηχανές αναζήτησης.

Τι σημαίνει προώθηση στις μηχανές αναζήτησης;

Σίγουρα έχετε κάνει κάποια αναζήτηση στη Google ή κάποια άλλη search engine. Σκεφτείτε λίγο, σε ποια ιστοσελίδα κάνατε «κλικ» παρά το γεγονός ότι υπήρχαν δεκάδες στη σελίδα με τα αποτελέσματα. Σίγουρα θα απαντήσατε στην πρώτη ή τη δεύτερη, σχεδόν αυτόματα! Η σειρά με την οποία παρουσιάζονται οι ιστοσελίδες σε μια σελίδα αποτελεσμάτων αναζήτησης κάθε άλλο παρά τυχαία δεν είναι και ακόμη και αν δεν το ξέρατε αυτό, υποσυνείδητα το καταλαβαίνετε. Με απλά λόγια λοιπόν, όσο πιο ψηλά εμφανίζεται μια ιστοσελίδα στις σελίδες αποτελεσμάτων τόσο μεγαλύτερες είναι οι πιθανότητες να κάνει κλικ κάποιος πάνω της.

Αν λοιπόν θέλετε η ιστοσελίδα σας να έχει πολλούς επισκέπτες οι οποίοι μάλιστα και ψάχνουν ενεργά για το περιεχόμενο, τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα σας, θα πρέπει να φροντίσετε ώστε να βγαίνει ψηλά στις μηχανές αναζήτησης. Για να το καταφέρετε αυτό, θα πρέπει να κάνετε κάποιες κινήσεις βελτιστοποίησης ή αλλιώς SEO (Search Engine Optimization).

Γιατί η προώθηση στις μηχανές αναζήτησης είναι τόσο αποτελεσματική;

Οι παραδοσιακές διαφημίσεις έχουν δύο βασικά ελαττώματα. Το πρώτο είναι ότι απευθύνονται σε όλους και όχι μόνο στους ανθρώπους που ενδιαφέρονται για τον διαφημιζόμενο. Αυτό φυσικά μειώνει την αποτελεσματικότητα τους και αυξάνει το κόστος τους. Το άλλο μειονέκτημα τους είναι το γεγονός ότι ο κόσμος απλά δεν εμπιστεύεται και πολύ τις διαφημίσεις αφού όλοι γνωρίζουν ότι είναι δημιουργημένες από κάποιον που θέλει να «πουλήσει» κάτι. Επιπλέον, τα περίφημα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης είναι πλέον σχεδόν νεκρά από άποψη δημοτικότητας, οπότε η διαφήμιση εκεί είναι απλά ασύμφορη.

Από τα παραπάνω λοιπόν προκύπτει ότι η προώθηση της ιστοσελίδας σας θα πρέπει να γίνει online, γιατί όμως το SEO είναι καλύτερο από το να διαφημιστείτε με κάποιο πρόγραμμα σαν το Google Adwords ή τις διαφημίσεις του Facebook; Η απάντηση είναι απλή: μπορεί το Adwords και οι διαφημίσεις Facebook να μην είναι «κραυγαλέες» διαφημίσεις και να είναι και κάπως στοχευμένες, αλλά δεν παύουν να είναι διαφημίσεις και οι χρήστες του διαδικτύου τις ξεχωρίζουν εύκολα και αμέσως. Όπως λοιπόν κάποιος δεν εμπιστεύεται άμεσα μια διαφήμιση στη τηλεόραση ή σε κάποιο περιοδικό, έτσι δεν εμπιστεύεται και τις διαφημίσεις που εμφανίζονται στο feed των social media ή σε κάποια σελίδα αποτελεσμάτων. Τα αποτελέσματα των αναζητήσεων εμφανίζονται «οργανικά» και ως εκ τούτου εμπνέουν μεγάλη εμπιστοσύνη στον χρήστη.

Κάτι άλλο που πρέπει επίσης να αναφερθεί, είναι ότι στις παραπάνω διαφημίσεις γίνονται «δημοπρασίες», δηλαδή αν πολλές επιχειρήσεις θέλουν να εμφανίζονται οι διαφημίσεις τους σε σελίδες αναζητήσεων για τα ίδια keywords, η συχνότητα της εμφάνισης των διαφημίσεων της κάθε επιχείρησης θα εξαρτηθεί από το ποσό που θα πληρώσει. Επίσης, τα αποτελέσματα μιας τέτοιας καμπάνιας εννοείται ότι τελειώνουν μαζί με την καμπάνια. Το SEO φέρνει μακροχρόνια, σχεδόν μόνιμα αποτελέσματα, με σχετικά μικρό κόστος.